Za nami pierwsza edycja FORUM BIURO I ADMINISTRACJA 2022: Ludzie ∙ Przestrzeń ∙ Współpraca, która odbyła się w dniach 16 – 17 listopada w ADN Centrum Konferencyjne w Warszawie.
Inspirujące i pełne wartościowych tematów, wystąpień i dyskusji – jedyne takie na rynku wydarzenie dla osób odpowiedzialnych za procesy biurowo-administracyjne, zgromadziło stacjonarnie ponad 100 uczestników.
Podczas Forum Biuro i Administracja 2022 przyjrzeliśmy się jak ewoluuje rola szefa biura i administracji, jakie umiejętności przywódcze potrzebne są w realizacji wizji, misji i celów strategicznych organizacji. Jakie wartości wpływają na przyciągnięcie, utrzymanie i zbudowanie wspierającego zespołu opartego na zaufaniu, przejrzystości, komunikacji, integracji i otwartości. Spotkanie było inspiracją dla stworzenia innowacyjnego i przyjaznego miejsca pracy, implementacji nowych technologii i automatyzacji procesów czy ulepszaniu komunikacji. Pokazaliśmy, jak firmy opanowują nowy świat pracy hybrydowej – jak tworzą i zarządzają przestrzenią do pracy oraz rozwijają pozytywne nawyki i zarządzają integracją między życiem zawodowym a prywatnym, jednocześnie maksymalizując produktywność.
Rola osoby odpowiedzialnej za procesy biurowo-administracyjne stale ewoluuje i zmienia się.
Podczas gdy wiele z tych zmian wynika z postępu technologicznego, na inne mają wpływ zwiększone wymagania liderów, których się wspiera.
W trakcie prezentacji i licznych dyskusji na Forum rozmawialiśmy m.in. o takich sprawach jak:
1. Ewolucji roli szefa biura i administracji: co się zmieniło, co na to wpłynęło, co nas czeka?
2. Roli jaką aktualnie pełni dyrektor administracyjny, nowych wyzwaniach i kluczowych obszarach
3. Cechach osobowościowych, umiejętnościach i kompetencjach niezbędnych w pełnieniu tej funkcji
4. Najważniejszych aktualnie wyzwaniach szefów administracji:
• powrót do biur
• gwałtowny wzrost kosztów energii/usług
• utrzymanie motywacji zespołów
• precyzyjna komunikacja w gwałtownie zmieniającym się otoczeniu
5. Przyszłej roli biura i miejsca pracy:
• co kryje się pod pojęciem bezpiecznego miejsca pracy?
• jak zapewnić pracownikom bezpieczne miejsca pracy?
Przeprowadziliśmy wywiady z kilkoma prelegentami naszego Forum, którzy podzielili się swoimi przemyśleniami na temat zarządzania pracą firmy, dbania o bezpieczeństwo pracowników oraz ich dobrostan i wydajność. Na bazie tych rozmów powstał interesujący artykuł „Trzeba mieć pomysł na Administrację – czas na działanie” – przeczytasz go TUTAJ.
Serdecznie dziękujemy naszym znakomitym Ekspertom, którzy zgodzili się przyjąć zaproszenie i podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem. A przede wszystkim za zaangażowanie, za odwagę i chęć dzielenia się wiedzą i bycia inspiracją dla innych. Szczególnie dla licznych debiutantów, którzy mieli pierwszy raz okazję wystąpić przed zacnym gronem profesjonalistów.
Podziękowania kierujemy do wszystkich Partnerów i Patronów Forum – dzięki Waszemu wsparciu i współpracy, wydarzenie na trwałe zapisało się w kalendarz spotkań osób odpowiedzialnych za biuro i administracje. Mamy solidną podstawę, aby planować kolejną edycję w przyszłym roku.
Do zobaczenia w listopadzie 2023 roku!
Wybrane opinie uczestników Forum
Udostępnij w sieci„Na takie wydarzenie czekałam od lat, prawdziwa wymiana doświadczeń i potrzebny branżowy networking.”
„Bardzo potrzebne spotkanie, ogromna ilość inspiracji od profesjonalistów – Koleżanek i Kolegów po fachu. Dziękuję Wam za ciekawe dyskusje i mnóstwo kontaktów, które na pewno zaprocentują w przyszłości – wymianą doświadczeń i wiedzy.”
„Olbrzymie podziękowania za zaproszenie na Forum Biuro i Administracja, które było pełne inspiracji i dobrych praktyk oraz za możliwość opowiedzenia jak LOTTE Wedel angażuje pracowników w tworzenie przyjaznych przestrzeni biurowych.”
„Chciałabym podziękować i wyrazić swoje uznanie dla wszystkich prelegentów. Tak ciekawych tematów administracyjnych i osobistych doświadczeń jakimi dzielili się prezenterzy dawno nie było. Fantastyczna, ciepła atmosfera.”
„Bardzo interesująca tematyka, ciekawi ludzie. Uważam, że właśnie czegoś takiego brakowało na rynku konferencji dla obszaru Administracji i Back Office.”
„Dziękuje za zaufanie i powierzenie tak dużego i kontrowersyjnego tematu. Pełna jestem wiary, że słuchacze wyniosą dla swoich Szefów spostrzeżenia i dobre praktyki od wszystkich Prelegentów! Mam nadzieje niebawem spotkać się na kolejnym Forum.”
„To była wielka przyjemność spotkać się i dzielić doświadczeniami z tyloma ekspertami administracji z całej Polski. Przed branżą wiele wyzwań i niewiadomych dotyczących zarówno pracowników, przestrzeni, jak i ekonomii. Dobrze, że są takie miejsca, gdzie myśli swobodnie płyną, w szczerej, wspierającej atmosferze. Brawa dla debiutantów scenicznych i organizatorów!”
“Knowledge exchange with professionals is the best way to learn something new and develop some potential opportunities for your organisation. Very inspiring two days! I can’t wait to come back to the office and introduce some new ideas. I am already looking forward to the next year edition.”
„Gratuluje super organizacji i bardzo ciekawej tematyki.Było mi naprawdę miło podzielić się doświadczeniem z ekspertami, wysłuchać ciekawych prelekcji oraz spotkać długo nie widzianych przyjaciół z branży. Do zobaczenia na kolejnej konferencji – czy to jako uczestnik czy prelegent.”
„Super było spotkać tyle profesjonalistek i profesjonalistów po fachu. Jest w nas wielka siła i motywacja do tego aby wspierać biznes i przenosić góry!”
„Dziękuje za bardzo ciekawy i mądry dzień. Nie mam żadnych wątpliwości, że, my „Administracyjni”, musimy się trzymać razem!”
„Dzień drugi tak samo pełen inspiracji jak i pierwszy! Już czuję niedosyt, że to tylko dwa dni i z niecierpliwością będę czekać na kolejną edycję, żebyśmy znów mogli podzielić się tą energią i wiedzą, którą mamy. Dziękuję zarówno za część konferencyjną jaki i za ciekawe rozmowy kuluarowe. Do następnego.”
„Chciałam podziękować za fantastycznie przygotowaną konferencję i możliwość wzięcia w niej udziału. Prelekcje i część warsztatowa bardzo ciekawe i wnoszące sporą dawkę wiedzy. Również od strony zaplecza wszystko na wysokim poziomie, także pozostało w nas miłe wrażenie dobrze spędzonego czasu.”
„Mam przyjemność być uczestnikiem tego wydarzenia i już wiem, że było warto!”
„Bardzo wartościowy czas!”
„Wspaniały dzień z dużą dawką wiedzy i ciekawych doświadczeń. Brawo!”
„Bardzo ciekawe spotkanie i oczywiście super ludzie tworzący wydarzenie. Dzięki za podzielenie się wiedzą i za dużą dawkę inspiracji.”
„Wspaniała atmosfera, ogromne wzajemne wsparcie i wymiana doświadczeń. Było mi niezmiernie miło uczestniczyć w tym wydarzeniu.”
„Cieszę się, że wziąłem udział. Ciekawe prezentacje, świetna organizacja i atmosfera sprzyjająca networkingowi.”
„Chciałabym podziękować za tak merytoryczne i dobrze zorganizowane przedsięwzięcie. Prezentacje były bardzo ciekawe i inspirujące.”
„Chciałabym bardzo podziękować za forum. Mi osobiście bardzo brakuje spotkań twarzą w twarz, a tu miałam ku temu możliwość, nie mówiąc już o tak zacnym gronie specjalistów i profesjonalistów.”